Goedkoop is duurkoop

Goedkoop Is Duurkoop:
Waarom Een Goedkopere Prijs Voor LED-schermen vaak Meer Kost

Het gezegde "goedkoop is duurkoop" geldt zeker voor LED-schermen.

Veel organisaties kijken alleen naar de initiƫle kosten van een LED-scherm zonder de langere termijn in overweging te nemen. Het is niet ongewoon dat men meer tijd besteedt aan de aanschaf van een nieuwe koffieautomaat dan aan de keuze van een LED-scherm.

Dit bleek ook in een gesprek met een voetbalclub waar wij onze scorebordsoftware leveren.
Ze kozen voor een LED-scherm dat 25% goedkoper was dan andere opties.

Onze logische vraag was: "Kun je ons vertellen waar dat prijsverschil in zit?"

De club antwoordde: "We hebben alle technische specificaties van de LED-schermen vergeleken en ze waren identiek. De intensiteit van het goedkopere scherm was zelfs iets hoger. Bovendien is het geleverd door dezelfde leverancier die ons oude scherm heeft geleverd, dat pas na drie jaar problemen vertoonde. Daarom vervangen we het nu, na vier jaar."

En daar zit precies het verschil. Een kwalitatief goed LED-scherm gaat gemiddeld zeven tot acht jaar mee.

Daarnaast hebben we nog andere technische details die het prijsverschil kunnen verklaren, zoals het stroomverbruik, nog niet eens besproken. We vermoeden dat het goedkopere LED-scherm aanzienlijk meer energie verbruikt.

Helaas zien we dit scenario vaak. Bedrijven geven tienduizenden euro's uit zonder precies te weten wat ze kopen. Na verloop van tijd stapelen de kosten en vooral het ongemak zich op.

Aan het einde van ons gesprek kregen we de naam van de leverancier te horen. En ja, we weten uit ervaring dat dit bedrijf, als je niet de juiste vragen stelt, ze creatief kunnen omgaan met de waarheid.








De leverancier is bij ons bekend.

Website     Ledvise.nl

Blog            https://ledvise.blogspot.com/